HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

Ubunti vs. Windows Mobile

2010.02.26. 00:05 h4x00r

mikor megkaptam az okos telefonomat nagyon örültem neki. végre egy OKOS telefon! gyorsan rá is kötöttem az asztali gépemre és a win7 segítségével minden szükséges adatot és programot rámásoltam. a különböző játékoktól kezdve a webböngészőn át a file kezelőek sikerült minden alkalmazást feltenni. a régi telefonomon lévő képeket, videókat és zenéket is gond nélkül át tudtam helyezni. és a legszebb az egészben, hogy igazából mindezt két, max három kattintásból.

a gondok akkor kezdődtek mikor az asztali gépemtől távol kerültem és csak a laptopom állt a rendelkezésemre, amin pedig ubuntu linux van. szinte lehetetlennek tűnik az adatcsere a két rendszer között. több forumon is körbenéztem de megoldást nem találtam sehol sem. már már feladtam a reményt, mikor egy igen extrém ötletem támadt!

( megnézünk néhány módszert, amivel áthidalható az adatátviteli probléma a két rendszer között. némelyik igen egyértelmű lesz, és lesz oan is, amit soha az életben nem fogunk használni mert túl körülményes! - ez inkább vicces bejegyzésnek készült, mintsem komolynak )

az SD módszer:

talán a legkézenfekvőbb módszer ha magát a tároló egységet pakoljuk bele a gépünkbe. ehhez nincs másra szükségünk mint egy oan dokkolóra ami a microsd-t átalakítja hagyományos sd-vé, amit így má be tudunk dugni a laptopunkba. ez persze csak akkor lehetséges ha a telefonunk képes microsd-t kezelni, valamint a laptopunk is rendelkezik valamien sd befogadó hellyel, legyen az beépített vagy egy külső usb-s eszköz.

ehhez másra nincs is szükségünk így ez a legjobb módszerünk. az adatfolyam így oda vissza működik, minden gond nélkül. persze kellemetlen ha a telefonon van oan alkalmazás amit az sd-re telepítettünk. ien esetben az az alkalmazás nem használható.

BlueTooth és Infra módszer:

ezt talán annyira nem kell magyarázni. a legalapabb hagyományos módszer! egy két file másolása esetén jó. annyit még hozzá tennék, hogy nekem a bt-n csak úgy sikerült filet küldeni, hogy azt a menüpontot választottam, hogy küldés ir-en keresztül, ami szerintem az infrared rövidítése....

a WIFI módszer:

az sd-s módszer után ez a következő kézenfekvő megoldás. ehhez nem kell semmit sem szétszednünk, csak egy routerra van szükségünk ( vagy a laptopunk wifi-jét osszuk meg! ) amihez csatlakoztatjuk mind a telefont, mind a gépünket. a telóban a wifi beállításnál pedig nem az internet állítjuk be, hanem hogy munkahely ( vagy ami van helyette ).

az utolsó fülön még az IEEE 802.1x hálózati hozzáférést pipáljuk be. és akkor már elérhető a telefon mint egy hálózati eszköz. legalább is elméletben...

sajnos nekem ezt nem sikerült beállítani, így inkább ez csak elméleti módszer marad. ha valakinek működik szóljon! elvileg működnie kell!

az Apache módszer:

ez a fajta megoldás jutott a legelőször az eszembe! hogy miért, azt ne kérdezze senki. ha van kicsavart és bonyolult módszer, na akkor ez az.

a lényeg, hogy kell nekünk egy wifis elérés, valamint a laptopon egy apache webszerver. a szerver root könyvtárába bemásoljuk a kívánt filet, majd azt a telefon böngészője segítségével letöltjük.

ennél többet nem is mondanék el erről. ezt mindenkinek magának kell kipróbálnia! legalább egyszer!

végszó:

ezek azok a módszerek, amik eszembe jutott unalmas perceimben, mikor egy egyszerű telepítőt akartam másolni a telefonomra. persze telepítő másolása nem egy jó ötlet, azt inkább a telóval szedjük le a netről eleve. akkor már közvetlenül meglesz ott ahol arra szükség van.

nagyon elborult elmék még kombinálhatják is az egyes módszereket: ajánlani tudom pl, hogy egy másik telóra átküldjük a filet infrán, majd utána bt-n egy harmadikra, amit rátudunk már dugni a laptopunkra usb segítségével. a lehetőségek végtelenek igazából, csak a fantáziánk szabhat határt!

azt pedig csak remélni tudom, hogy aki idáig eljutott annak legalább egy kis mosolyt sikerült az arcára csalnom :D

2 komment

Címkék: tutorial elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr581791164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bgerge 2010.02.26. 19:25:44

üdv!

van egy igazán egyszerű módszer is: WM5storage
ezt a progit a pda-ra kell telepíteni, és ha aktiválva van, akkor a wm usb-drivenak mutatja magát, így a memókártya tartalmát teszi hozzáférhetővé. olyan lesz tőle mint egy pendrive
viszont amíg a prog aktiválva van, addig a pdaról nem lehet hozzáférni a kártyához, olyan mintha nem lenne benne
wm 6.1gyel is műxik, és ha jól emlékszem 6.5tel is

freewareppc.com/communication/wm5torage.shtml

h4x00r 2010.02.26. 20:08:50

köszi szépen, ezt nem ismertem! meg fogom nézni.
süti beállítások módosítása