HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

az ajándék megköszönése - UPDATE 1

2010.03.20. 15:42 h4x00r

a múltkori bluu-s felhívás után megpróbáltam azonnal reagálni. ennek az lett az eredménye, hogy kaptam 1 hét ingyen reklámot :D

ez egy nagyon kedves gesztus a fejlesztők részéről, de igazából ( meg ahogy az ki is derült ) nem csak én hanem mások is nagyon szívesen kirakják a keresőt az oldalukra, még az ajándék nélkül is!
ez is nagyon jól bizonyítja, hogy micsoda összefogás és erő rejlik az internetben, az online közösségben.

ami egy kicsit meglepő volt nekem, hogy három blog is bekerült a top5 ba ( ráadásul az egyik az enyém... ). hol maradtak ki ebből az akcióból a nagy oldalak? rendben hogy cikkeznek, de egy iet nem tudtak volna megcsinálni? annyira nem volt ez egy nehéz művelet!

az ajándékot illik megköszönni ezért: leírom, hogy hogyan tudjuk a firefox címsor keresőjében átállítani alapértelmezettnek a bluu-t! ( remélem később lesz benne ien "szerencsés napom van" funkció, mert azt nagyon szeretem a gugliban, és a címsoros keresésnél meg különösen jól jön! )

a művelet igazából roppant egyszerű! nyissuk meg a következő oldalt a firefoxban: about:config majd ígérjük meg hogy nagyon óvatosak leszünk!

keressük meg a keyworld.url értéket, ahol valami iesmit látunk:

http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=

ez az az url cím, amin keresztül elmegy a kérésünk a google felé. a végén a q= rész után jön a keresendő szó. ezt a sórt írjuk át a következőre ( duppla kattintással lehet szerkeszteni ):

http://www.bluu.hu/kereses?m=0&ie=UTF-8&kerdes=

ezzel már meg is vagyunk!

az url még rendelkezik egy lakhely paraméterrel, amit én inkább kihagyok! az m paraméter nemtudom hogy mire vonatkozik, az maradjon. a másik meg gondolom a karakterkódolást jelöli, az is maradjon!
( felhívnám a figyelmet egy bugra ( talán az... ): ha így indítok keresést, akkor nekem az ékezetes karakterek nem jól jelennek meg. ez csak nálam van így vagy valami más oka van ennek? ugyan ez van, ha az opensearch-ös keresőből indítom a keresést - ja igen! erről még egy dolog! az egy kicsit zavaró, hogy ha már telepítve van, akkor még utána is rám akarja tukmálni. )

ennyi lenne az egész művelet! nem volt nehéz szerintem. miután bezártuk a config oldalt már kereshetünk is a címsorban a bluu kereső segítségével!

remélem ezzel valamien szinten sikerült viszonoznom a fejlesztők ajándékát :D

UPDATE 1:

egyszerűen nem tudok leállni! :D eszembe jutott hogy én régebben írtam egy online command line-ról. rákerestem és valami oknál fogva ott nincs bluu kereső :(

hozzáadtam! bluu kulcsszóval lehet keresni. ( viszont itt is ugyan az a hiba van. az ékezetes betűk nem jelennek meg jól.... )

Szólj hozzá!

Címkék: tutorial bluu

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr711854766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása