HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

ubuntu 9.04 + eclipse lol + firefox personas

2009.04.27. 16:45 h4x00r

nos, végül megjelent. tudom, hogy nem most volt, hanem már korábban, de úgy gondoltam, hogy akit érdekel, az már úgy is tudja, esetleg már rég be is szerezte. ( nekem is már azelőtt megvolt, mielőtt az ubuntu.hu kiírta voln, a hírt ubuntu-hu irc-n beszélgették )


így kicsit vistás kinézete van az ubinak... :D ( telepítés után, alapból nem ien a rendszer! )

úgyhogy lehúztam torrenten keresztül egy 64 bites verziót. jött max sebességgel, ahogy azt elvárja az ember! félóra után pedig már írtam is ki cd-re, az utolsó darabra ami még itthon volt :D

restart és cd ellenőrzés után, ami nem mutatott ki hibát, indítottam is a live sessiont. szép és gyors. kaptunk egy új bejelentkező képernyőt, valamint az ikonok is átalakítás alá estek. ám ami ennél fontosabb, és nagyon jó dolog, az az új tálca buborékok! eddig irc mellet mindig gond volt, hogy bejelentkezésnél az egész képernyőt elfoglalták a különböző értesítések. most ennek vége, ugyanis egy helyen jelennek meg, szépen egymás után. persze ennek megvan az a hátránya is, hogy elég sok ideig ott vannak ( és még arra sem jöttem rá, hogy hogyan tudom ezeket bezárni :D ) a másik nagy előnye ennek az új rendszernek, hogy nem csak a buborék értesítők jelennek meg itt, hanem pl ha a hangerőt változtatom gyorsbillentyűkkel! kicsit egységesebb és szebb lett így szerintem a rendszer!

az első csodálkozás után, elkezdtem telepíteni. szépen megformázom, létrehozom a szükséges partíciókat, meglévőeket becsatolom. ám a telepítés felénél a rendszer hibát jelez és nem hajlandó még újbóli próbálkozás után sem feltelepülni. hát nincs mit tenni, mint a régi 32 bites cd-ről föltenni a rendszert és utána frissíteni. kicsit hosszabb ideig tartott, de legalább működött. az új rendszerben már ext4 fájlrendszer volt, nekem egyenlőre még az ext3 van. szerintem átjárható a kettö között a dolog. ezt arra alapozom, hogy az ext2 és ext3 között van egy egyszerű átjárás újratelepítés nélkül is! de egyenlőre ezzel nem erőlködök, eddig is tökéletesen megfelelt az ext3!

frissítés és wifi driver telepítés után már szabad volt az út előttem! kedvenc programjaimat gyorsan feltettem ( 1 - 2 )! ám video karimnál meghagytam a nyílt drivert! nem is futnak a teljes képernyős windows-os játékok :( ( de úgy is ps2-őn játszok :D )

eclipse:

eclipse telepítését kicsit érdekesen oldottam meg :D feltettem tárolóból ami ott van, és első indítás után látom, hogy ez bizony a 3.2-es verzió, ami már elég réginek mondható. gondolkodtam rajta, hogy akkor uninstall és leszedem a 3.4-est, de.... inkább kipróbálok mást!
letöltöttem a 3.4-est a pdt csomaggal együtt, majd megkerestem, hogy hova települt a tárolóban lévő verzió. felülírtam az ott található fájlokat és kész is :D egyenlőre jól működik, arra leszek majd kíváncsi, hogy ha egyszer véletlen a tárolóban frissül az eclipse akkor az mien vicces dolgokat fog eredményezni :D lehet, hogy meg kéne tiltani, hogy frissüljön...

firefox:

itt igazából csak egy plugint akarok megemlíteni, ami nagyon bejött. ez nem csinál mást, mint lehetőséget ad, hogy a böngészőnket két kép segítségével testre szabható kinézettel lássuk el. a plugin a találó personas névre hallgat, és számtalan előre elkészített kinézet található meg. érdekessége a dolognak, hogy ha az oldalon böngészünk és rávisszük az egeret egy ien kinézetre, akkor kaphatunk belőle egy előnézeti képet ( a saját böngészőnkben :D ) ám mégis a legjobb dolog az egészben, hogy akár saját képet is fel használhatunk! én magam a háttérképemből készítettem egyet!

összességében:

összességében az alig 2 napos intenzív használat óta jó benyomásaim vannak. nagyon gyors a bootolás, szépen néz ki az egész rendszer, és még a video kártya driveremmel sem kellet szórakozni. ám sajnos hibernálás után nem áll fel a rendszer. egyszerűen nem jön vissza... így esténként vagy nem kapcsolom ki a lapost, vagy fullra kilépek, sajnos hibernálás nem jó. én a video karira gyanakszom, egész pontosan a nyílt driverra, hogy ott akad le valami és amiatt nem működik a dolog. talán majd idővel jó lesz! addig is inkább kikapcsolom és megvárom a bootolást! :D

Szólj hozzá!

Címkék: linux teszt elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr301089390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása