HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

távoli elérés ssh-n keresztül

2008.12.29. 13:13 h4x00r

mint írtam már asztali gépemen ubi fut. a legelső problémám, amibe belefutottam, hogy hogyan érjem el a számítógépet ha én 200km-er alrébb vagyok? ( egyetem miatt ) a probléma nem is az hogy hogyan csatlakozzak ssh-n keresztül a gépre, mert egy sudo apt-get install openssh-server megoldja a problémát, és máris el lehet érni ssh-n keresztül a gépet. ez a csomag telepíti és alapbeállításra állatja az openssh szervert, ami minden induláskor automatikusan elindul. így már csak egy win-es ssh kliens kell ( ubuntuban alapból van ssh kliens, konzolban lehet csatlakozni pl.: ssh ubuntu és máris csatlakozik ssh-n keresztül az ubuntu nevű gépre ). win-es ssh kliensnek én a putty-t ajánlom ( www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html ) az egész program egy exe, semmi más nem kell hozzá. persze van telepítős verziója is telnet klienssel meg más egyéb aranyos dolgokkal, de azok nekem még nem kellettek.

miután mindezzel megvoltam tényleg találnom kell egy oan megoldást, ami segítségével bármikor tudok csatlakozni a gépemhez. mivel a netes ip cím minden nap más és más, így az nem jöhet szóba, hogy hét elején felírom a címet és akkor tudom használni. kell valami, ami automatikusan kiolvassa az ip címemet és tudatja velem. legelőször a whatismyip.com jutott eszembe hátha ezzel lehetne kezdeni valamit. hosszas guglizás után találtam egy leírást ami sms-ben értesít ha megváltozik az ip címem. jójó, de akkor be kell pötyögni a címet mindig én meg ahhoz lusta vagyok!

ubuntus forumokat és wiki-ket böngészve találtam rá a www.no-ip.com oldalra. tökéletes megoldás. az ember kap egy remek kis klienst, ami van mind win-re mind ubi-ra. regisztrálás után, már használhattam is a klienst, valamint a választott címeket!
ugyanis regisztrálás utána létrehozhatunk jópár hostot magunknak. amit át lehet irányítani bármien címre. legyen az egy ip cím, vagy egy második domain név. természetesen nekem ip címre kell átirányítanom, amit majd a kliens fog frissíteni. miután ezt kipróbáltam és működött win alatt mondom, akkor most jöhet a nehezebb része, hogy ubi alatt is mennyen!

szerencsére ez sem volt oan nehéz. bár az oldalon ajánlották hogy forrásból fordítsam le a klienst, amit ők feltesznek, de én lusta ember lévén, megnéztem hogy rep-ben van-e már ien. és szerencsére volt! szóval csak egy sudo apt-get install noip2 ( van sima noip is, de az valami régebbi verzió, nem igazán tudom hogy mi a különbség a kettő között.... ) ezután már csak oan egyszerű kérdésekre kellet válaszolnom, mint hogy mi a felhasználónevem, mivel regisztráltam, valamint ( mivel több host-al is rendelkezem ) meik hostot akarom frissíteni.

miután mindezzel megvoltam és kipróbáltam, jött a csalódás.... nem megy... miért nem megy? szerencsére ahogy feltettem a kérdést, már jött is rá a válasz! a router eldobja a 22-es porton jövő kapcsolatot, nemtudja hogy kinek kéne továbbítani. amikor win alatt próbáltam nemvolt gond, mert láttam a router admin felületét ( amit azóta már letiltottam hogy kívülről ne lehessen configolni, még az elején kellet, mert sok gondja volt az itthoniaknak vele :D ) úgyhogy nem maradt más mint a portforward, az asztalinak a 22-es és a 8080-as ( deluge web gui miatt ) valamint a laptopomnak a 80-as portot, hogy tényleg azt lássam, amit eredetileg akartam. portátirányításról, és routerenkénti beállításról itt lehet jókis infókat találni: portforward.com

( még mielött valakinek lelki sérülést okozna a dolog deluge-nak már rég volt port átirányítva úgyhogy nem passzíven töltöm és seedelem az ubi live cd-ket ;) )

Szólj hozzá!

Címkék: linux teszt elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr93846826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása