HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

iWear VR920

2009.04.04. 17:45 h4x00r

ma hosszú idő után elindítottam a windowst. egy oan eszköz került a birtokomba ( sajnos csak kölcsön ), ami miatt úgy gondoltam, hogy érdemes lesz meglépni ezt a nehéz döntést :D

íme itt egy bemutató videó, hogy igazán mire is alkalmas ez a szerkezet:

az iwear egy oan szemüveg, amiben két mini monitor találhat. a kifejezetten játékokra kifejlesztett eszköz, telepítésével semmi gondom nem akadt ( nem úgy, mint a win lassú indulásával... mire mindent le ellenőrzött, végig nézett.... azt hittem megőszülök ) egyszerűen a kapott cd-ről csak feltelepítettem a driverét, majd utána rádugtam usb-re és a monitor kimenetre. ezután már csak az ati kártyának kellet megmondanom, hogy clonozza le a monitoromat így mind a kettőn ugyan azt láthatom.

ám már ekkor ért egy csalódás, én 1280X800-as felbontásban használom a gépemet, ám ezt ez az eszköz nem bírtam megjeleníteni. ha ezt választottam, akkor csak egy kék felületet látok a szemüvegben....

első botladozások:

beállítás:

nem fogok tudni szerintem tökéletesen beállítani.....
van  a szemüvegnek egy kis menüje, amit az alján lévő tekerős gombbal tudok előhívni. itt sokféle beállítás található, többek között a két szemem közti távolságának beállítása is. néha úgy gondoltam, hogy na most tökéletes, leveszem a szemüveget, majd visszateszem, és megint oan mintha nem lenne jó! nem igazán értem....
valamint van egy külön program, amivel a mozgást lehet calibrálni, akárcsak egy kormánynál, vagy joystick-nál.

mindennapi használat:

hát ez az amire használhatatlan a cucc...
próbáltam benne ezt a szöveget beírni, de lehetetlennek bizonyult. egyszerűen nem látom a betűket! ám ha átváltok 800X600-ba máris jobban kezelhető a dolog, de ki akar ebben a felbontásban dolgozni, ráadásul még egy bazinagy szemüveg is itt fityeg az ember fején?

film nézés:

erre még valamennyire használható. feliratot szépen lehet látni, főleg ha jó nagyra teszi az ember. másokat sem zavarunk, sem a képpel, sem a hanggal, ugyanis a szemüvegbe be van építve két fülhallgató is! ideális dolog utazás közben, főleg ha nem clone-ozzuk a képernyőt, hanem a két "monitor" között megosztjuk ( kiterjesztett asztal, vagy mi a rák ).

Játékok futása:

úgy gondolom, hogy még ha tudnék is képet kimenteni abból, amit én látok, az sem adja vissza úgy azt az élményt, amit tapasztalunk. nem képes sajnos egy 2d-s kép visszaadni azt a 3d-s élményt, amit a támogatott játékok nyújtanak. ezért nincsenek képek...

támogatott játékok listája

Half-Life 1:

a hl1 nincs benne a támogatott játékokban, de azért kíváncsi vagyok, hogy mégis mire képes ez a dolog! és első próbálkozásnak jó lesz!
semmi extra, így sajnos, csak egy monitor, amin pl a feliratokat nem is lehet látni normálisan....

Red Alert 3:

még egy játék ami nincs benne a támogatott játékok között, de mivel a kedvenceim közé tartozik így muszáj voltam kipróbálni. továbbra is a legnagyobb gond, hogy egyszerűen számomra láthatatlanok a feliratok, szövegek a képernyőn. élménynek nagyon nagy élmény, a fülesen keresztül közvetlenül szól a zene, és látom mozgásban az egységeimet, számomra nagyon ott volt a hangulat a toppon! ( de ez inkább a játéknak és nem a szemüvegnek köszönhető :D )

Portal:

na ez a játék már benne van a támogatottak között! de valahogy nekem nem sikerült az iwear monitor program segítségével telepíteni. szerencsére, ha duplán rákattintunk egy címre, akkor kiírja hogy hogyan kell manuálisan engedélyezni ezt a fícsőrt. miután ezt megtettem indítottam is a játékot.
a 3d hatás nagyon állat! hű, az valami hihetetlenül jó. nagyon élethű, nagyon átadja magát az ember az érzésnek. oan mintha a portál fegyver itt lenne a kezemben, és érzem, hogy a fal távolabb van! ienkor viszont csak a szemüvegen keresztül élvezhető a játék, mert amúgy egy nagy ugráló, vibráló lsd parádét látunk, amitől ha nemkapunk sztrókot, akkor agylágyulást szerzünk nagyon könnyen!
a mozgás viszont nem akart szuperálni. próbáltam beállítani a szerkezetet, de valahogy nem akart sikerülni, valszeg a beállításnál rontok el valamit.... de nemtom, hogy mit! valamiféle minimális mozgás megvolt, mert ha mozgattam felfelé a fejem, akkor a játékban elkezdtem felfelé és balra nézni, de ez csak pár milliméteres mozgás volt. pl egy 90 fokos jobbra nézésnél, nemtom, hogy hányszor kéne így körbe csavarnom a fejem...

amit sajnálok:

sajnálom, hogy ennek a szemüvegnek van még egy rése, ami nem takarja el a kintről érkező fényeket, van egy sötétítője, de az nincs benne ebben a csomagban, amit kölcsön kaptam, egyszerűen a tulajdonos otthon hagyta. sajnálom azt is, hogy ha ezt a szemüveget használom, akkor rá vagyok kényszerítve a hozzá tartozó fülesnek a használatára, és nekem az ien fülbe dugósok, mint amien ezen is van, folyton kiesnek a fülemből... valamint a szemüvegekhez nem vagyok hozzászokva így ez nagyon megnyomta az orromat is...
kár az is, hogy a szemüveg nagyon melegszik. szerencsére nem azon a részen, ami a fejünk közelében van, hanem a másik végében, ami kilóg kb a fejünktől 5 centire, de nagyon forró tud lenni, szinte már süt, és ha az ember ott fogja meg, lehet egy kellemetlen érzése. ( azért nem szenved égési sérüléseket, de egy meleg napon, elég kellemetlen lehetnek azok a plusz fokok )

kicsit szomorú vagyok, hogy a támogatott játékok közül nekem csak a portal van meg... így nem igazán tudtam letesztelni, hogy mire is alkalmas az eszköz. a legnagyobb sajnálatom az, hogy nincs egyetlen egy repülős játékom sem, amiben ki tudnám használni ezen szemüveg adta lehetőségeket! viszont a legnagyobb probléma, hogy nagyon megfájdul tőle a szemem.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr651046195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása