HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

gnome-do és docky

2009.11.13. 11:56 h4x00r

a gnome-do-ról már régebben is írtam, hogy mennyire oda és vissza vagyok érte. aki nem ismeri, annak lényegében arról van szó, hogy: az alt+f2 kombinációt ( alkalmazás futtatás ) lehet kicserélni a segítségével egy könnyen átlátható és kezelhető alkalmazás indítóra. ám ez csak a jéghegy csúcsa, mert a do ennél sokkal többre képes.
csak egy példa: elkezdem gépelni, hogy "fir" és máris felajánlja a firefox-ot mint a legtöbbet indított alkalmazást. ha pedig megnyomjuk a jobbra nyilat, akkor pedig még azt is eldönthetjük, hogy a kedvenceink közül mit is nyissunk meg. de mondhattam volna a rhythmbox-ot ( remélem jól írtam.... ), ahol számot válthatunk, vagy akár a hangerőt is megváltoztathatjuk!

a gnome-do készítői pedig most megajándékoztak minket a docky alkalmazással, ami szerintem eddig a legjobb "tálca lecserélés".

sok hasonlót kipróbáltam már: awn, cairo-dock..... de valahogy egyik sem igazán nyerte el a tetszésemet. vagy azért mert túl bonyolították az alkalmazást, vagy azért mert egyszerűen nem működött rendesen. ( cairo nekem a mai napig fentvan, de egyszerűen nem tudom működésre bírni rendesen. működik valamennyit aztán pedig fogja magát és kilép vagy "csak" nem látszódik, hogy előjött.... )

mikor a do-ban megjelent a docky lehetőség már elsőre úgy működött ahogy én azt elvártam. hibamentesen, stabilan, jól összefogta a több ablakkal rendelkező alkalmazásokat. hátrányként egyedül a nagyon minimális testre szabhatóságot lehetett felhozni. nemvolt választható theme, alig volt 2-3 docklet hozzá. ráadásul azok sem működtek megfelelően. szerencsére ezt azért javították később!

a fejlesztők, hogy külön vették a docky-t a do-től, azt igérik, hogy mégjobban testre lehet szabni majd, valamint még több beállítási lehetőséget kapunk!
néhány újdonság már most is van

nem csak egy docky lehet, hanem akár 4 is, mind a 4 sarokba egy-egy. ezeket külön beállítva akár mind a négynek külön funkciót is adhatunk. a helyzetüket is nagyon könnyen meg lehet változtatni, csak fogja az ember és húzza egy másik oldalra és akkor már ott is van. (persze tudom, a többi is tudja ezt....)

aminek viszont nem örülök, hogy külön vált a két alkalmazás. eddig nagyon jó, volt hogy ott jelent meg a do is, ahol a docky volt, de most vissza kell térni a jó öreg középen megjelenős ablakra. ezenkívül nem értem, hogy eddig tökéletesen működött az iconok megjelenítése, de most valami miatt az eclipse-nek nincs iconja a docky-ban csak egy nagy kérdőjel. arra gondolok, meg ahogy nézem, minden icon 64x64-es, és valszeg nem találja az eclipse iconját, ami ekkora lenne....

a másik érdekesség, hogy mai napon frissítettem az új verzióra és nem akart elindulni a docky. gyorsan utána néztem a bugok között és ott megtaláltam a megoldást, így sikerült életet lehelnem belé. sajnos synapticben még vissza butítani sem lehetett....

Szólj hozzá!

Címkék: linux elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr721522185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása