HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

1... 2... 3... 4... 5... 6... 7... 7.... 7.....

2009.12.08. 12:19 h4x00r

mint már korábban írtam megrendeltük a windows 7-et, ami jár a felsőoktatásban résztvevő diákoknak. végre el jutottam odáig, hogy fel is telepítettem és már használtam is egy keveset! az asztali gépemen így xp után, már 7-es fut. de amire a legbüszkébb vagyok, hogy minden rajta lévő cucc legális!


elég jó kis video lett, és nagyon sokat kerestem, úgyhogy tessék megnézni :D

ez egyben azt is jelenti, hogy nincsen rajta sok dolog :D Total Commander, Gimp, Firefox és Steam. ennyi az egész fegyverkészletem ott. valamint még a deluge torrent is fent van, de sajnos nem működik megfelelően a web-es felületet. jóformán sehogy sem működik, egy nagy fehérséget látok és kész. egyenlőre várok, hátha a következő kiadások jobbak lesznek!

Telepítés:


ezt elfelejtettem kifényképezni, sry érte

aki már telepített vistát, az tudja, hogy mien is az. na a win 7-et teljes egészében ugyan úgy kell telepíteni, sőt az egész rendszer kinézetre a vistára hasonlít a legjobban! szerencsére ez működés szempontjából már nem mondható el!
nálam az egész nem tartott tovább 20 percnél, pedig nem egy mai gépem van. első lépésben egy huszárvágással megszüntettem mind a két vinyomon a partíciókat, majd újakat hoztam létre, és az első vinyomat formáztam is és má telepítettem. ( a második vinyó formázása tévedésből maradt ki, mert kicsit kapkodtam, de nembaj, me később win alól is meglehetett formázni ) nem állítottam semmit, teljesen hétköznapi, alap telepítést kértem, semmi extrával.


a gépállat

Driverek:

amíg nemvolt rádugva a hálózatra a gép, nagyon meg volt lőve. semmit nem ismert fel, mindenért driver után könyörgött. de miután netközelbe léphetett, már nem nyavalygott driverek után. automatikusan feltelepített mindent, ami fontos. egyedül a tv kártyám nem müködik, bár ahhoz is próbált valami drivert installálni, ami azóta is azt írja minden indításnál, hogy rossz driver, kérem telepítse a megfelelőt. ha meg persze uninstallálom, akkor a következő indításnál újra felrakja a rosszat..... ezt a fícsőrt azért meghagyták.

Telepítés:

miután megvan az alaprendszer kezdődhet a legfontosabb programok telepítése. a sorrend a következő:

  1. FireFox
  2. Total Commander
  3. Gimp
  4. NotePad++
  5. Steam

a böngésző természetesen az első! nem akarok semmi nyavalyát sem összeszedni már idő nap előtt, úgyhogy fő a biztonság. ( igen, vírusírtó még nincs :D )
a telepítéssel nemvolt semmi gond, minden szépen felment és szépen futnak most is. a setup indításakor a képernyőm egy kicsit fekete lett, majd utána már láttam, hogy miért is történt ez. a felügyeleti rendszer nyivákolt, hogy biztos, hogy akarom futtatni?
telepítés után a legfontosabb programokat kihúzgáltam a tálcára, hogy onnan gyorsan el tudjam indítani és készen is vagyunk ezzel a művelettel is.

Használat:

mivel teljesen alap rendszer van, még semmit nem állítottam rajta, így pl az aeros theme is be van kapcsolva. nagyon szépre sikeredett és nagyon sok jó dolog is van benne. mindezek ellenére, valahogy úgy tűnik, hogy nem lassítja a gépet, amin nagyon csodálkozok!

a dockbar nagyon jóra sikerült. nincsenek végre oan bazi nagy gombok, és tényleg elég csak a kép alapján beazonosítani egy-egy programot. higgyük el, nem tévesztjük össze a total commandert a firefox-al!
a másik nagyon szép dolog, ha az egeret fölé viszem, akkor megláthatom, hogy mi is van az ablakban, ha pedig több ablak van, akkor váltogathatunk közülük, vagy akár be is zárhatunk egyet-egyet. nagyon jól jön ha pl tc-ből többet használunk, és már az egyikre nincs szükség. nem kell ráváltani, csak kijelöljük és piros X.
ami még nagyon tetszik ebben a barban, hogy mutatja a legtöbb esetben az aktuális folyamat állapotát. ez lehet szinte bármi. steam update, firefox download, szinte bármi. amit pl nem mutatott az a firefox-hoz létezik a downthemall nevű plugin, ha azzal töltök le, akkor annak az állapota nem látszódik.


szépen csordogál lefelé a hl1

ablak használatban van még néhány kellemes megoldás. ha az ablakokat jobbra, balra kihúzzuk, akkor a képernyő felére át lesznek méretezve. ez nagyon jól jön, ha két doc-ot kell összehasonlítani, vagy egy xls-ben és doc-ban lévő adatokat kell átírni megfelelően. ám ami még ennél is hasznosabb, az az, ha az ablakot felfelé húzzuk. ekkor teljes képernyős méretre lehet tenni egy gyors mozdulattal. ( ám ez sok esetben nem gyorsabb, mintha rákattintanánk a teljes méret iconra )

egy másik, hasznosabb, tulajdonság, ha az ablakot megfogjuk és jól megrángatjuk. elég hülyén hangzik de, tényleg ezt kell csinálni! ha ezt megtesszük, akkor csak az adott ablak lesz az asztalon, minden más lekerül a tálcára. ha pedig szeretnénk visszakapni az ablakokat csak újra rángassuk meg. a jobbra-balra mozgáson kívül a fel-le mozgás is a segítségünkre lehet!

emlékszünk még a vistas oldalsó sávra? ne keressük, ugyan is eltűnt. ám van helyette egy minialkalmazások tára, ami segítségével ugyan oan gadgeteket pakolhatunk ki az asztalra mint amieneket a vistában már megszoktunk. azzal a különbséggel, hogy nem egy meghatározott helyre, hanem az asztalon bárhova elrakhatjuk! ezt is egy pozitív előre lépésnek értékelem, más kérdés, hogy én ezt nem használom.

Biztonság:

és akkor most jöjjön az, ami kimaradt.
új oprendszerem van és úgy gondoltam, hogy bátor leszek! ugyan is felteszem a Microsoft Security Essentials nevű programot. próba szerencse alapon! ( max majd újra telepítem a gépet, annyira nem nagy veszteség )

letöltés utána jön az egyszerű next-next rész, ám egy lépésnél ellenőrzi, hogy a win eredeti-e. ha ez is megvan, akkor már fent is van a progi, pár másodperc volt az egész.
gyors frissítés és gépátnézése és már készen is vagyunk. annyira nemvolt ördöngös!


minden rendben találtatik!

a programról eléggé vegyes dolgokat hallottam. sokat szidták, hogy semmit nem ér, de sokan mondják, hogy bőven elég. kipróbálom inkább én is, és majd úgy mondok rolla véleményt. ha most annyira megvéd, hogy a napi netezésben ( ami az asztali gépemnél nem sok lesz ) akkor bőven elég! az igazi tesztelő majd a húgom lesz, amint ide ül. ő ugyan is valahogy mindig hazavágja a rendszert valami vírussal. nem tudom, hogy mien oldalakat néz, de a régen míg win volt az ő gépén is, addig havonta kellet újra rakni. mikor átszokóban volt ubi-ra, akkor pedig az asztali gépemet vágta tönkre. ( ezért sem volt bedugva hálózatra, mert vírusos volt, és amúgy is már csak tv nézésre használtuk )
( kicsit visszautalok, mert most hogy scennel ez a progi, nem jelzi a tálcán, hogy hogyan is állunk. ezen most nagyon csodálkozom, mert azt hinné az ember, hogy két ms termék kompatibilis egymással, de mégsem )

Végszó:

összegezve, nekem eddig tetszik a win7. a vista szépséget keresztezték az xp stabilitásával. vistát az asztali gépemre nem mertem volna telepíteni, mert a reumás csiga hozzá képest kapkodó idegbeteg lenne, de a 7-el egészen szépen elfut. igaznak látszódik az a mondás, miszerint amin xp fut azon 7 is fut. amiket feltettem programokat, hogy majd használni szeretnék, a deluge torrent ( ez valszeg nem a win hibája ) és a tv kártyám kivételével, nagyon szépen elfutnak. szinte egész nap megy a gép, és igaz hogy csak rövidebb ideig de oda-oda ülök hozzá egy kis gyagyázásra, próbálkozásra hátha sikerül kék halált előidézni, vagy valamit. ( anno a linuxot is lefagyasztottam, szóval ebben már profi vagyok )
nagyon extrém használatot én nem fogok vele véghez vinni, de az látom, hogy az átlag embernek tökéletes választás lesz. aki fél a linuxtól vagy nem sajnálja a pénzt egy opnredszerre, annak szerintem jó választás! méltó utódja lett az xp-nek!

( na persze ez nem azt jelenti, hogy a napi munkában is ezt fogom használni, én ott maradok az ubuntunál :D )

Szólj hozzá!

Címkék: elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr601583145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása