HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

deluge 1.1.0 rc1

2008.12.29. 17:00 h4x00r

kicsit most jobban belevájjunk a deluge-ba ( deluge-torrent.org ), mert úgy érzem, hogy megér egy alapos kivesézést ez a kliens.

Windows Vista x64:

legelőször nézzük a win-es verziót. mivel nekem 64 bites az oprendszerem ezért a 64 bites verziót töltöttem le. így jegyezném meg hogy ahogy néztem, van minden elterjedtebb oprendszerre, külön 32 és 64 bites változat. máris egy piros pont a fejlesztőknek!
ám mielőtt futtatni tudnánk a klienst telepítenünk kell a microsoft c++ runtime-ot. ez nekem szerencsére fent van, de akinek nincs az a deluge letöltésénél a windows verziónál megtalálja a rávonatkozó linket.

a telepítés a szokásos, de nekem nem kérdezte meg hogy hova telepítsen. egy fekete pont a fejlesztőknek. miután felvánszorgott a vinyómra a progi, felajánlotta hogy elindítja nekem, de én ezt egyenlőre nem akartam. megpróbáltam inkább megkeresni, hogy na mégis hova települt.

ahogy gondoltam a C:\Program Files\Deluge mappába került. ugye elvileg ide kerül minden 64 bites alkalmazás és a Program Files (x86) mappába pedig a 32 bites alkalmazások. bár azt igazából nem értem, hogy mi is foglal ebben a progiban 90mb-nyi helyet.

na de most már akkor indítsuk el. start menüben a keresésrészbe ( ezért nagyon szeretem a vistát ) elkezdem gépelni, hogy deluge. mindjárt meg is jelenik három választási lehetőség. deluge - deluge daemon - deluge webui. hát én csak simán a deluge-ot indítom el inkább, és megnézem azt hogy mit tud.
felvillan egy kis msdos-os ablak, szép fekete háttérrel, de semmi szöveggel és abban a pillanatban el is tűnik. ezt ezek szerint nem sikerült még megoldani a fejlesztőknek, de már fejlődnek. az előző verziónál egész sokáig megvolt a kis dos-os ablakunk. szóval egy fél piros és egy fél fekete pont.

miután megjelent a szép deluge ikon a mikulássapkában a tálcámon, nyomtam rá egy jobb gombot, amire előugrott a gyorsmenüje. minden fontosat be lehet állítani, ahogy azt kell. ám hiába kattintok félre, mindig látom... még akkor is látom mikor ezeket a sorokat írom. csak akkor hajlandó eltűnni, ha egy menüpontra kattintok, vagy a kliens egy részére. újabb fekete pont!

a főablak megnyitása után egy kimondottan utorrent szerű felület fogad minket, nem hiába mondják hogy ez a utorrent linuxos verziója. sajnos a gtk ( www.gtk.org ) nagyon pocsékul néz ki windows alatt. utoljára talán win 3.11-ben fogadott minket hasonló kinézet.

a beállítási lehetőségek tárháza viszont itt is előttünk áll. az előző verziónál még voltak eltérések a win-es és a linuxos verzió között, ám itt ezt nem tapasztaltam. talán a legfontosabb egy torrent kliensnél a beállítások hálózatra vonatkozó része, így ez nem is hiányozhat a deluge-ból! érdekes hogy a deluge nem csak egy portal képes dolgozni, hanem egy port tartományból minden indításnál képes véletlenszerűen generálni egyet. hogy ez most előny vagy hátrány őszintén szólva nemtom. router beállításnál kb eggyel több érték megadása, de hogy ettől "biztonságosabb" vagy "jobb" lenne a torrentezés, hát nem hiszem. a másik meglepő dolog, hogy lehet külön kimenő portot is megadni. talán egy két embenek ez a funkció is jóljön.

ennyit a win-es deluge-ról. szerintem nem a legjobb választás windows rendszereken.
sajnos a webguit nem sikerült még elővarázsolnom, így arról nem tudok nyilatkozni, de remélem, hogy az is ugyan oan jó úton halad mind a linuxos verzió!

Ubuntu Linux 8.10 x84:

a win-es verzió után nézzük a linuxos, azon belül is az ubuntus verziót. mivel nagy különbség nincs a kettő között, így inkább beszéljenek helyettem a képek:


telepítés letöltött .deb file-ból


a menü már nem akad ki, és sokkal jobban néz ki win-es társánál


egyértelműen illeszkedik a gnome ( www.gnome.org ) felületébe, ami nem véletlen, mert a gnome is gtk alapú ( a torrent listát töröltem! azért fehér ott minden )

összegzés képen aki linux alatt akar torrentezni, annak a deluge egy nagyon jó választás. főleg az ubi "beépített" kliense ( transmission - www.transmissionbt.com ) után. van rajta még mit javítani, pl. a web gui-ba bekerülhetne a felhasználó kezelés, de már így is nagyon jó úton halad. aki egy remek linuxos klienst keres, annak a deluge nagyon jó választás. a teszt során egyetlen egyszer sem fagyott le, vagy omlott össze, sem a win-es sem az ubi-s verzió.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt deluge torrent

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr69847159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása