HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

Felkészülis a holnapi megjelenésre - UPDATE 1

2009.10.28. 12:38 h4x00r

végre elérkezett a nagy nap. már csak egyet kell aludni és megjelenik az ubuntu új verziója. aki már nagyon nem bírja ki, annak ajánlom, hogy nézze meg a bemutatás itt.

a nagy eseményre én úgy készülök, hogy minden config beállításomat kimentek. így ez a bejegyzés erről fog szólni :D nem hiszem, hogy nagyon érdekes lenne, inkább ez csak egyfajta emlékeztető saját magamnak, hogy utána majd vissza tudjam állítani! nem is nagyon csicsázom túl: program név és utána hogy holvan a config file! ( persze ha megtalálom :D )

Compiz:
itt egyszerű az ember dolga. mert a beállításokat ki lehet exportálni egy külön file-ba. én is ezt tettem!

Conky:
itt megint csak egyszerű az ember dolga. a home könyvtárában lévő .conkyrc

Atp-get:
a hosszú használat során összegyűlik egy pár tároló, és ezeket érdemes kimenteni:
/etc/apt/sources.list - ugye mindig ezt szoktuk módosítani ha új tárolód adunk a többihez :D
/etc/apt/trusted.gpg - ez pedig ha minden igaz, akkor a jóváhagyási kulcsok ( apt-key ek )

Eclipse:
na ez egy kicsit bonyolultabb dolog. nálam ez úgy van megoldva, hogy fel van telepítve az ami a tárolóban van. de az nem volt elég, és leszedtem a legújabb verziót, és az felülírtam az eredeti fileokat. itt a legtisztább az ha kimentjük az egész programot.
én már csak azért is ezt választom, mert már telepítettem néhány plugint. és nem sok kedvem van újra levadászni őket.
( azta de durva!! ez 1,3 gb..... )

Deluge:
ennek igazából nem sok értelme van, hogy kimentsem, mert 2 perc alatt be lehet állítani újra, úgyhogy ezt nem is fogom kimenteni.
ha esetleg valakinek mégis kell: ~/.config/deluge ezen belül is a core.conf ami a konkrét beállításokat tartalmazza!

ThunderBird:
~/.mozilla-thunderbird egészet kimentem, így a levelek is meglesznek ( ha minden igaz )

FireFox:
könyvjelzőket lenne érdemes kimenteni, de mivel online könyvjelzőt használok így ez megint értelmetlen. amúgy: ~/.mozilla/firefox

Harc Wesnoth-ért:
~/.wesnoth1.6

OpenTTD:
egyszer van a config: ~/.openttd
és van még amit mi állítottunk be grf-ek: /usr/share/games/openttd

most így hírtelen azt hiszem, hogy ennyi. de még holnapig gondolkodom, ha nem, akkor módosítanom ezt a bejegyzést!

és hogy miért kellet ez?
egy teljesen új friss telepítéssel kezdem majd az új ubi használatát. a régi win-es partíciómtól megválok és az egész vinyó a linux szolgálatába fog állni. így van. 1 év után megszabadulok a win-től! az egy év alatt egy kezemen megtudnám számolni, hogy hányszor indítottam el.... úgyhogy felesleges!

UPDATE 1:
végignéztem, hogy mit is kéne kimenteni. kb 200gb-nyi anyag lenne. az itthon lévő többi gépben nincs ekkora vinyó, mint a laposomban....... így most egy kicsit bajban vagyok, lehet hogy törölve lesz az ötlet :S

Szólj hozzá!

Címkék: linux elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr191481185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása