HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

Bluu

Full Circle Magazin

Ubuntu

Címkék

how i met your koala s09 e10 UPDATE 1

2009.10.30. 21:12 h4x00r

kicsit bajban vagyok, mert nem tudom, hogy hol is kezdjem... kicsit sokat vártam az új rendszertől, de csalódnom kellet. de miután kialakítottam a magam kis környezetét, elégedett lettem.

a kezdetek avagy, amikor jó lesz nekem az update, ha már nemtom az egész vinyómat formázni:

ugye nem sikerült kimentenem a 200gb-nyi adatot a vinyómról ( mert hogy itthon összesen nincs ennyi vinyó kapacitás pluszban :S ) úgyvoltam vele, hogy akkor nem telepítek újra semmit, hanem csak simán updatelek, mint ahogy azt már máskor is tettem.

szépen el is indítottam az update-et ahogy azt kell, letölti az adatokat ( jött max-al, ezen meg is lepődtem, csak beindult apt-p2p ) és elkezdett telepíteni. én közben pedig elkezdtem egy filmet nézni, ahogy azt máskor is tettem. egy kis idő után ránézek a telepítésre és még mindig ugyan ott áll, ahol elötte állt már pár órája. nézem mi a hiba. nem bírja a mysql-t lekapcsolni. na mondom ide se nekem, consol sudo killall mysql de sajnos hatástalan.
kis kutakodást végeztem a rendszerfigyelőben, de ott sem sikerült bezárni. következő próbálkozás akkor a telepítő ablak bezárása, de x-re az sem reagált. ekkor eszembe jutott, hogy ctrl+c vel meg tudom állítani a folyamatot. sikerült megállítani és a telepítés ment is tovább, de minden másodpercben hibát írt ki.... annyira összezavarodott, hogy 50 pár százaléknál közölte, hogy a telepítés nem sikerült. egy újraindítás pedig a totális sötétséget eredményezte.

update után szabadon:

nem volt hát mit tenni, egy másik gépen lehúztam gyorsan egy új ubit, immáron 64 bitest és azt telepítettem fel. közben azért persze a 9.04-es cd-ről indítottam egy live rendszert hogy a még meglévő adataimat kimentsem és összevadásszam a 300gb-os partíciomra. és mien szerencse hogy a főbb progik beállítását kimentettem! így azok már megvoltak egy helyen. miután minden fontosat ami az eszembe jutott összeszedtem és kiírtam az új verziót, elindítottam a telepítést.

most már csak két particio van a vinyómon. egy ext4-es 100gb-os, ez a rendszer és egy 1 éves maradvány 300-as ntfs. szerintem ez már az is marad, míg nem lesz új laposom, hogy átmásolhassam rá a cuccokat.....

kérem várjon a rendszer legelső indításáig:

miután elindítottam a telepítést bele is merültem a dominiom című mangába, és csak félszemmel figyeltem a monitort. de egy valamin megakadt a szemem. sajnos képet nem készítettem róla, mert teljesen ledöbbentem, de itt van egy a neten talált kép:

tisztára mintha windózt telepítenék..... na nem mondom, nem a felhasználói élményt akart növelni, de akkor is vicces volt. bele-bele olvasgattam és a kezdő felhasználóknak, akik most találkoznak elösször a rendszerrel tényleg hasznos lehet, de csak ha előtte nem néztek szét a neten! mert kb ugyan az van ide is írva.... szerintem ezt felesleges volt beletenni.

indításnál megint csak leesett az állam, de most pozitív értelemben! nagyon látványos és szép lett ez az usplash! nem beszélve az új login részről, az is nagyon tetszik. más kérdés, hogy amint egy kis időm lesz úgyis megváltoztatom őket sajátra :D

   

ezután a már megszokott dolgok fogadtak. nincs wifi még mindig és a grafikus kártyám is csak papírnehezéknek jó. wifit valszeg sikerült megoldani egy zártdriverrel, és nem kell már a win-es dirvert ndsiwrapperral szenvedtetni. ez már azért pozitívum!
az iconok nagyon szépek lettek. az indicator pedig egyenesen fenomenális! empathy-val tökéletesen működik együtt ( az más kérdés hogy empathy-s msn-en nem lehet filet küldeni... amit nem értek, mert a neten azt írják, hogy megy ) sajnos az általam használt csevegőket (emesene, skype, xchat) nem támogatja még az indicator. remélem ezen gyorsan változtatni fognak!

a másik amit már nagyon vártam az a szoftverközpont:

ha gyorsan kéne jellemeznem, azt mondanám, hogy: jó. kicsit bővebben: nemjó.
persze azt tudjuk, hogy ez még csak most látható először és még nincs kiforrva, meg majd fejlődik. szerencsére! ugyanis szerintem jelenlegi formájában nem lenne sok értelme, mert használhatatlan.
próbáltam magam rákényszeríteni, hogy használjam, de igazából nem sikerült. sok alkalmazást feltelepítettem vele, de mikor eljutottam oda, hogy na akkor lamp, akkor az már nem ment. darabonként kellet volna kiválogatni, ami számomra kell.
amitől még idegbajt kaptam, hogy ha végre megtaláltam, hogy mit akartam telepíteni, akkor mindig bekérte a jelszavamat. minek? egyszer nem lenne elég? vagy akkor legyen 10 percenként, vagy nemtom...

ahogy be vannak osztva a programok az szimpatikus, lehetne kicsit több kategória is. pl játékokon belül fps stb...
egyenlőre inkább azoknak ajánlom, akik csak úgy böngészgetnének a programok között. és is elnézegettem az egyes kategóriákat. sok érdekes program van benne! úgy gondolom, hogy valami iesmi lehetett a céljük a fejlesztőknek első körben!

végszó:

összességében vegyes érzelmeim vannak. a telepítés óta egyszer fagyott a rendszer. program telepítés közben is voltak megállások és kifagyások, mind a szofverköszpont, mint a synaptic részéről.
kicsit úgy érzem, hogy túl sokat ígértek és igazából ebből az ígéretből nem sok valósult meg. na de majd idővel!

UPDATE 1:

húgomnak is oan hibája volt, hogy nem indult neki a rendszer. egy kicsit megnéztük közelebbről és egy "fsck" parancs után tökéletesen hiba nélkül futott. valszeg ez nálam is működött volna.... így "feleslegesen" telepítettem újra

Szólj hozzá!

Címkék: linux elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://h4x00r.blog.hu/api/trackback/id/tr781487661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása